Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

Τα γενέθλια

της Ζωρζ Σαρή

Το βιβλίο το βρήκα τακτοποιώντας την παιδική βιβλιοθήκη του Ανδρέα, εξού και είναι πολυτονικό, εκδόσεις Κέδρος του 81. Ξεφυλλίζοντας το, συνειδητοποίησα ότι έχω διαβάσει ελάχιστα από τα κλασικά ελληνικά βιβλία παιδικής λογοτεχνίας.
Στα χρόνια που ήμουν εγώ παιδί, δεν θυμάμαι να μου έδιναν ελληνικά βιβλία. Συνήθως ξένους συγγραφείς μου χάριζαν. Θυμάμαι μέχρι τα δώδεκα να έχω διαβάσει Ντίκενς, Μπροντέ, Ώστεν, Ουγκώ, Βερν, Μαλό, Μικρές κυρίες, Όσα παίρνει ο άνεμος, Η καλύβα του μπαρμπα Θωμά, Πολυάννες και ένα σωρό άλλα.

Λίγα λόγια για την υπόθεση:
Πρωταγωνίστρια η οκτάχρονη Άννα που ανυπομονεί να γιορτάσει τα γενέθλια της με τους αγαπημένους φίλους της και φυσικά τον υπέροχο νονό της. Ξημερώνει όμως η 21η Απριλίου του 1967 και ο κόσμος των ενηλίκων αναποδογυρίζει. Μαζί με αυτόν και ο κόσμος της Άννας και τα γενέθλιά της που ματαιώνονται. Με την Άννα ζούμε ιστορίες δικές της, των φίλων της και της κοινωνίας γύρω της μέχρι τα δεκαπέντε της χρόνια.

Όλα αναποδογύρισαν τα χρόνια της δικτατορίας και αυτό το "ανάποδα" σαν μοτίβο επανερχεται προς το τέλος του βιβλίου με αφορμή το νονό της Άννας σε μια σκηνή μέσα στην ΕΣΑ, που προσωπικά τη βρήκα πολύ δυνατή αλλά και όσο πρέπει απαλή για να περιγράψεις σε παιδιά τι σημαίνει βασανισμός.
Διαβάζοντας ως ενήλικη ένα βιβλίο για παιδιά δεν είμαι σίγουρη αν μικρότερη θα καταλάβαινα πόσο σπουδαίο είναι αυτό το βιβλίο. Από το θέμα του μέχρι και την πλοκή του. Ένα βιβλίο για εφήβους, που σίγουρα ξέρουν κάποια πράγματα παραπάνω για τα γεγονότα πριν το Πολυτεχνείο. Μου άρεσε πολύ.

Σημείωση δασκάλας: Οριακά για την Στ τάξη ανάγνωση. Σκηνές του θα μπορούσαν να παίξουν και για τη γιορτή του Πολυτεχνείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου